Co należy uczynić, żeby ukończyć wybrany kurs terapii sensorycznej?.
W celu ukończenia kursu terapii sensorycznej należy:
1. Opanować materiały dydaktyczne znajdujące się na szkolnej platformie edukacyjnej.
2. Napisać pracę zaliczeniową na jeden z podanych niżej tematów: (do wyboru)
a. Historia
i teraźniejszość integracji sensorycznej,
b. W
jaki sposób można wykorzystać rzeczy znajdujące się w łazience do stymulacji
sensorycznej? (np. woda, piania, sól do kąpieli, krem, pianka do
golenia,szczotka i pasta do zębów, lustro, perfumy, ręczniki, suszarka, ubrania,
pralka, golarka elektryczna, mydło itp.
c. W
jaki sposób można wykorzystać rzeczy znajdujące się w kuchni do stymulacji sensorycznej (np. kasza, ryż, cukier, mąka, groch, ciasto z mąki,
aromaty do ciast, garnki, słoiki, puszki, kisiel, galaretka, tarka, torebki foliowe lub
papierowe, jajka, napoje gazowane, warzywa i owoce, pestki
owoców, surówki, zmywanie naczyń itp.)?
d. Jakie
powinno być wyposażenie sali integracji sensorycznej? Proszę wypisać wraz z
uzasadnieniem przydatności przyrządów do terapii.
e. Jakie
objawy w rozwoju psychomotorycznym u dziecka powinny zaniepokoić rodziców?
f. Co
rodzice mogą zrobić, aby ich dziecko miało jak najmniej problemów ze
zrozumieniem otaczającego świata oraz zrozumieniem siebie samego (np.
okres poprzedzający ciążę, ciąża, poród, środowisko rodzinne, rozwój psychoruchowy
itp.)?
g. Studium
przypadku – terapia dziecka z zaburzeniem integracji sensorycznej (objawy,
diagnoza, terapia, postępy w terapii)
h. Jakie
gry i zabawy rozwijają zmysły dziecka? Proszę opisać co najmniej 20 zabaw z uwzględnieniem materiałów potrzebnych do
przeprowadzenia
zabawy oraz opisem przebiegu i celu zabawy.
3. Uzupełnić znajdujące się na platformie e- learningowej zadanie:
fragment zadania:
Dzień z życia Krzysia - dziecka dotkniętego dysfunkcją integracji
sensorycznej
5:45
Krzyś się budzi. Jest mu zimno, ponieważ w środku nocy zdjął bluzę od
piżamy (uwierała go metka – zaburzenia układu …………………). Wstaje z
łóżka i idzie do łazienki. Po drodze zderza się
z futryną (zaburzenia układu ………………… i …………………….). Korzysta z toalety, ale nie chce mu się spuścić wody,
ponieważ denerwuje go towarzyszący temu dźwięk (problemy z …………………………).
Ma kłopoty z odkręceniem kurka (zaburzenia układu ……………………………), myje się
wyłącznie w zimnej wodzie (zaburzenia układu …………………………….) i
zapomina
wytrzeć ręce ręcznikiem – nie czuje wilgoci. Idzie na dół żeby coś zjeść i
pooglądać filmy na wideo.
6:00
Potyka się na schodach, ale nie upada (zaburzenia układu ………………….. i …………………..).
Idzie do kuchni i bierze wcześniej przygotowane śniadanie (mama i tata chcę
spać do 6:30!). Krzyś je kanapkę z masłem orzechowym i dżemem truskawkowym oraz
wypija szklankę soku winogronowego (problemy z ………………………). Nie chce jeść
płatków śniadaniowych, ponieważ
nie może znieść „chrupiących” pokarmów (problemy
z………………………………. i …………………………..).
6:15
Ośmioletnia siostra Krzysia schodzi do kuchni i mówi chłopcu, by wytarł
sobie twarz i klatkę piersiową z dżemu – Krzyś nie zdawał sobie sprawy z tego,
że ubrudził się jedzeniem (zaburzenia
układu …………………………. i …………………………).
Krzyś wpada na siostrę idąc po ręcznik (zaburzenia układu ………………………….. i
problemy z ………………………..). Krzyczy na nią, aby mu
nie wchodziła w drogę.
4. Rozwiązać test zaliczeniowy.
5. Kursanci odbywający dłuższe kursy, tj.: 50h, 100h, 150h, 205h kursy piszą trzecią pracę zaliczeniową na temat: opracowanie planu pracy (tygodniowego, dwutygodniowego, miesięcznego - do wyboru) dla wybranej przez Kursanta grupy podopiecznych.
6. Kursanci odbywający 100h, 150h, 205h kursy odbywają odpowiednio: 50, 100, 150 godzin zajęć praktycznych.